OBCHODNÍ PODMÍNKY
1.ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s
ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský
zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi firmou Bc. Radim Žák se sídlem Otrokovice,
Hlavní 1249 PSČ 765 02, IČ: 14309947 (dále jen „poskytovatel“) a jinou fyzickou či
právnickou osobou (dále jen „objednatel“) vznikající:
1.1.1. ze smlouvy o dílo (dále jen „smlouva o dílo“) a/nebo
1.1.2. z kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) a/nebo
1.1.3. ze smlouvy o vytvoření grafických děl (dále jen „smlouva o vytvoření
grafických děl“).
Smlouva o dílo, kupní smlouva a smlouva o vytvoření grafických děl dále společně jen jako
„Smlouva“.
1.2. Obchodní podmínky dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při
využívání webové stránky poskytovatele umístěné na adrese www.inetprint.cz (dále jen
„webová stránka“) a další související právní vztahy.
1.3. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních
podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek tvoří nedílnou součást Smlouvy. Smlouva a
obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího
znění obchodních podmínek. Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek
objednatelem pozbývají předchozí obchodní podmínky účinnosti a nová verze obchodních
podmínek se stává nedílnou součástí Smlouvy.
2. UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY
2.1. Rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní“) obsahuje nabídku zboží
poskytovatele, nabídku služeb poskytovatele spočívajících v upravování zboží podle
individuálního přání či potřeby objednatele a nabídku grafických služeb poskytovatele
spočívajících ve vytvoření grafických děl. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku
se pro vztahy mezi poskytovatelem a jakýmikoliv třetími osobami (včetně objednatele)
nepoužije.
2.2. Ceny (odměna poskytovatele) jsou ve webovém rozhraní standardně uvedeny
bez daně z přidané hodnoty (dále jen „DPH“) protože poskytovatel není plátce DPH. Pro
objednatele, který je spotřebitelem, jsou před uzavřením smlouvy zobrazeny konečné ceny
včetně všech dalších daní a poplatků. Nabídka poskytovatele a ceny zůstávají v platnosti po
dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní. Tímto ustanovením není omezena
možnost poskytovatele uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
2.3. Je-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), rozumí se jí
cena bez nákladů souvisejících s dodáním zboží, a platí tak pouze v případě osobního
odběru zboží ve skladu poskytovatele na adrese Plachty 2, Brno 63400 (dále jen „osobní
odběr“). Po dokončení výběru služeb a zboží jsou objednateli zobrazeny informace o
nákladech spojených s balením a dodáním upraveného zboží. Informace o nákladech
spojených s balením a dodáním upraveného zboží uvedené ve webovém rozhraní platí
pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
2.4. Je-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k
uzavření Smlouvy způsobem stanoveným v čl. 2.5 až 2.8 obchodních podmínek. Není-li ve
webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k uzavření Smlouvy
způsobem stanoveným v čl. 2.9 obchodních podmínek. Použití ustanovení § 1740 odst. 3
občanského zákoníku se tímto vylučuje. 2.5. Je-li ve webovém rozhraní uvedena cena
(odměna poskytovatele), dojde k uzavření Smlouvy následujícím způsobem. Objednatel
vyplní objednávkový formulář ve webovém rozhraní. Objednávkový formulář může
obsahovat zejména informace o objednávaném zboží či službách (objednávané zboží či
služby „vloží“ objednatel do elektronického nákupního košíku webového rozhraní), způsobu
úhrady jejich ceny (odměny poskytovatele), údaje o požadovaném způsobu doručení
objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně
jen jako „objednávka“).
2.6. Před zasláním objednávky poskytovateli je objednateli umožněno zkontrolovat a
měnit údaje, které do objednávky objednatele vložil, a to i s ohledem na možnost
objednatele zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku
odešle objednatel poskytovateli kliknutím na tlačítko „DOKONČIT OBJEDNÁVKU“, přičemž
tato objednávka je neodvolatelná. Údaje uvedené v objednávce jsou poskytovatelem
považovány za správné. Poskytovatel bez odkladu po obdržení objednávky toto obdržení
objednateli potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty objednatele
uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce.
2.7. Poskytovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství
zboží, výše ceny, předpokládaných nákladů na dopravu) požádat objednatele o dodatečné
potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky) či o zajištění zaplacení ceny.
2.8. Smluvní vztah ze Smlouvy vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež
je poskytovatelem zasláno objednateli elektronickou poštou, a to na adresu elektronické
pošty objednatele.
2.9. Není-li ve webovém rozhraní uvedena cena (odměna poskytovatele), dojde k
uzavření Smlouvy následujícím způsobem. Prostřednictvím webového rozhraní,
elektronickou poštou, telefonicky, pozemní poštou nebo jiným způsobem je možné
poskytovateli doručit nezávaznou poptávku. Na základě takové poptávky zašle poskytovatel
objednateli elektronickou poštou návrh na uzavření Smlouvy (dále jen „návrh na uzavření
Smlouvy“). Smluvní vztah ze Smlouvy vzniká v tomto případě doručením přijetí návrhu na
uzavření Smlouvy (akceptací), jež objednatel zašle poskytovateli.
2.10. K uzavření Smlouvy může dojít také v písemné formě.
2.11. Veškeré nabídky prodeje zboží či poskytnutí služeb uvedené na webové
stránce jsou nezávazné a poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto zboží
či těchto služeb. Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel není povinen uzavřít Smlouvu,
a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily povinnosti ze smluvních
vztahů vůči poskytovateli.
2.12. Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při
uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na
dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3. PŘEDMĚT SMLOUVY O DÍLO
3.1. Smlouvou o dílo se poskytovatel zavazuje vytvořit na svůj účet a na svoje
nebezpečí pro objednatele dílo (díla) specifikované ve smlouvě o dílo, přičemž objednatel se
smlouvou o dílo zavazuje za vytvoření díla (děl) zaplatit poskytovateli odměnu ve výši
stanovené ve smlouvě o dílo.
3.2. Pro práva a povinnosti smluvních stran související se zbožím upraveným dle
smlouvy o dílo se použijí ustanovení těchto obchodních podmínek upravujících nakládání se
zbožím.
4. VYTVÁŘENÍ DÍLA
4.1. Objednatel souhlasí s tím, že poskytovatel může započít s plněním smlouvy o
dílo neprodleně po jejím uzavření. Objednatel, který je spotřebitelem, bere na vědomí, že
pokud dojde ke splnění smlouvy o dílo poskytovatelem před uplynutím lhůty pro odstoupení
od této smlouvy, ztrácí tímto objednatel právo od smlouvy o dílo odstoupit.
4.2. Poskytovatel je povinen vytvářet dílo s obvyklou péčí a v souladu s obecně
závaznými právními předpisy. Poskytovatel je povinen při vytváření díla postupovat
samostatně a v souladu se zájmy objednatele.
4.3. Objednatel je povinen poskytnout poskytovateli nezbytnou součinnost, zejména
v případě, že určité charakteristiky díla nebudou zcela zřejmé či by jejich realizace byla
neúčelná anebo v případě jiných dotazů poskytovatele týkajících se díla. Každý dotaz
poskytovatele související s vytvářením díla je objednatel povinen zodpovědět neprodleně,
nejpozději do tří (3) pracovních dnů od jeho přijetí.
4.4. Není-li smluveno jinak, není poskytovatel povinen kontrolovat obsahovou a
věcnou správnost podkladů dodaných objednatelem pro vytvoření díla. Poskytovatel je
povinen s běžnou péčí provést kontrolu technické správnosti podkladů ve vztahu k
zamýšlenému účelu.
4.5. Poskytovatel může pověřit vytvořením díla jinou osobu. Při vytváření díla jinou
osobou však nese poskytovatel odpovědnost, jako by vytváření díla prováděl sám.
4.6. V případě, že má dílo dle Smlouvy obsahovat předměty chráněné právem k
duševnímu vlastnictví (např. obrázky, fonty, fotografie), k nimž vykonává práva třetí osoba, je
objednatel mimo jiné povinen při nakládání s těmito předměty dodržovat (pod)licenční
ujednání k těmto předmětům, jež mu byla poskytovatelem sdělena.
4.7. Náhled na podobu díla zašle poskytovatel objednateli v elektronické podobě
elektronickou poštou, a to v datovém či obrazovém formátu. Objednatel je povinen se s
náhledem na podobu díla podrobně a pečlivě seznámit. Na základě odsouhlasení tohoto
náhledu objednatelem bude dílo poskytovatelem vytvořeno. Odsouhlasení náhledu na
podobu díla podle předchozí věty musí objednatel provést:
4.7.1. elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu, ze které byl náhled
na podobu díla objednateli zaslán, s tím, že ke zprávě objednatele musí být připojen
ten náhled podoby díla, který je předmětem souhlasu objednatele, nebo
4.7.2. v tištěné podobě (osobně) v provozovně poskytovatele.
4.8. Odsouhlasením náhledu na podobu díla objednatelem podle čl. 4.7 obchodních
podmínek se závazně stanoví podoba díla, přičemž toto odsouhlasení nahrazuje všechny
předchozí informace či pokyny objednatele ohledně podoby díla.
4.9. V případě, že objednatel nesouhlasí s podobou díla obsaženou v náhledu na
podobu díla, musí o tomto neprodleně vyrozumět poskytovatele, a to elektronickou poštou
na elektronickou adresu, ze které byl náhled na podobu díla objednateli zaslán, přičemž
objednatel je povinen uvést konkrétní pokyny k úpravě takového náhledu. Za úpravy
náhledu na podobu díla náleží poskytovateli odměna ve výši smluvené s objednatelem.
4.10. Po dobu přípravy náhledu na podobu díla neběží lhůta pro dodání zboží dle
Smlouvy. Po dobu, kdy je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro
zhotovení díla, včetně předání řádných podkladů, nebo v prodlení s uhrazením jakékoliv
části odměny poskytovatele, prodlužuje se o dobu tohoto prodlení objednatele lhůta
stanovená pro vytvoření díla poskytovatelem.
4.11. V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro
zhotovení díla spočívající v předání řádných podkladů poskytovateli, může poskytovatel
vytvořit dílo až do takové podoby, do jaké je to bez poskytnutí této součinnosti (poskytnutí
podkladů) možné.
4.12. V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnosti nezbytné pro
zhotovení díla spočívající v předání řádných podkladů poskytovateli a z těchto důvodů není
možné pokračovat ve vytváření díla poskytovatelem, splní poskytovatel svůj závazek vytvořit
dílo podle smlouvy o dílo tím, že dokončí ty části díla, jež je možné vytvořit bez součinnosti
objednatele (bez chybějících podkladů).
5. PODKLADY
5.1. V případě, že v souvislosti se smlouvou o dílo budou objednatelem předány
poskytovateli podklady pro zhotovení díla (dále jen „podklady“), smluvily smluvní strany
následující:
5.2. V případě, že v souvislosti s podklady bude vůči poskytovateli uplatňovat práva
jakákoliv třetí osoba, zavazuje se objednatel předat poskytovateli bezodkladně veškeré
dokumenty a informace nezbytné k úspěšnému vedení sporu s touto třetí osobou. V případě,
že by taková třetí osoba tvrdila, že užitím podkladů dle smlouvy o dílo byla porušena její
práva, zejména práva k předmětům autorskoprávní ochrany, nebo tím, že došlo k
nekalosoutěžnímu jednání, zavazuje se objednatel hradit poskytovateli neprodleně veškeré
účelně vynaložené náklady, které poskytovateli v souvislosti se sporem s takovou třetí
osobou vzniknou.
5.3. V případě, že poskytovateli vznikne v souvislosti s podklady újma (včetně
veřejnoprávních sankcí a výloh a nákladů poskytovatele souvisejících s tímto protiprávním
jednáním), je objednatel povinen tuto škodu nejpozději do třiceti (30) dnů od jejího vzniku
poskytovateli nahradit.
5.4. U podkladů pro tisk může poskytovatel provést úpravu těchto podkladů pro
optimalizaci tisku (po odsouhlasení objednatelem).
6. PŘEDMĚT KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Kupní smlouvou se poskytovatel zavazuje dodat objednateli zboží a převést na
něho vlastnické právo ke zboží a objednatel se kupní smlouvou zavazuje zaplatit
poskytovateli kupní cenu zboží.
7. PŘEPRAVA, DODÁNÍ A PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
7.1. Není-li podle Smlouvy dohodnutý osobní odběr objednatelem ve skladu
poskytovatele, uskutečňuje se dodání zboží jeho předáním dopravci k přepravě pro
objednatele.
7.2. V případě, že je ve Smlouvě smluven osobní odběr objednatelem, bude zboží
připraveno k odebrání ve skladu poskytovatele. Osobní odběr je možný v pracovní dny i o
víkendu dle individuální dohody. Lhůta na vyzvednutí je 14 kalendářních dnů od doručení
upozornění objednateli elektronickou poštou. Neodebere-li objednatel zboží v této lhůtě, je
poskytovatel oprávněn požadovat po objednateli poplatek za uskladnění zboží ve výši 50,-
Kč (slovy: padesát korun českých) za jedno (1) balení zboží za každý započatý den prodlení
objednatele s odebráním zboží, nebo je poskytovatel oprávněn od Smlouvy odstoupit.
7.3. Způsob doručení zboží určuje poskytovatel, není-li ve Smlouvě stanoveno jinak.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku objednatele, nese
objednatel riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7.4. Je-li poskytovatel podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené
objednatelem, je objednatel povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li objednatel
zboží při dodání, je poskytovatel oprávněn požadovat po objednateli poplatek za uskladnění
ve výši 50,- Kč (slovy: padesát korun českých) za jedno (1) balení zboží za každý započatý
den prodlení objednatele s převzetím zboží, nebo je poskytovatel oprávněn od Smlouvy
odstoupit.
7.5. V případě, že je z důvodů na straně objednatele nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným způsobem než bylo smluveno, je objednatel povinen uhradit náklady
spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem
doručení.
7.6. Při převzetí zboží od přepravce je objednatel povinen zkontrolovat neporušenost
obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a poskytovateli.
Převzetí zboží je objednatel povinen potvrdit na dodacím listu (podpisem, razítkem). V
případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí
objednatel zásilku od přepravce převzít a je povinen tyto skutečnosti vůči přepravci uplatnit
(a pořídit o tom zápis). Podpisem dodacího listu objednatel stvrzuje, že obal zásilky
obsahující zboží byl neporušen a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu
zásilky tak nemůže být brán zřetel.
7.7. Nenastanou-li objektivní překážky bránící dodání zboží, je poskytovatel povinen
dodat zboží ve lhůtě, která je stanovena ve Smlouvě nebo ve lhůtě přiměřené s přihlédnutím
k povaze zboží a k místu jeho dodání. Poskytovatel je oprávněn dodat zboží dříve. Dodá-li
poskytovatel zboží před určenou dobou, není objednatel oprávněn zboží odmítnout. Za
objektivní překážky bránící dodání zboží se považují všechny okolnosti bránící dodání zboží,
které poskytovatel nezavinil, zejména poruchy v provozu, potíže s přepravou zboží od
výrobce, stávky nebo výluky.
7.8. Lhůta pro dodání zboží podle kupní smlouvy a podle smlouvy o dílo a lhůta pro
vytvoření grafického díla podle smlouvy o vytvoření grafických děl počíná běžet v okamžiku,
kdy je objednatelem uhrazena zálohová platba (je-li zálohová platba smluvena) a kdy je
objednatelem schválena korektura. Po dobu přepravy zboží neběží lhůta pro dodání zboží
dle Smlouvy. Závazek poskytovatele dodat zboží se považuje za řádně splněný i v případě,
kdy zboží bylo poskytovatelem dodáno ve lhůtě 30 dní od termínu pro dodání zboží
stanoveného ve Smlouvě.
8. PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ, PŘECHOD VLASTNICTVÍ
8.1. Jestliže je poskytovatel povinen předat zboží dopravci, přechází na objednatele
nebezpečí škody na zboží jeho předáním dopravci. Je-li v době uzavření kupní smlouvy
zboží již přepravováno, přechází nebezpečí škody na zboží na objednatele jeho předáním
prvnímu dopravci (zpětně).
8.2. Jestliže bylo smluveno převzetí zboží ve skladu poskytovatele (osobní odběr),
přechází nebezpečí škody na zboží na objednatele v době, kdy převezme zboží od
poskytovatele, nebo jestliže tak neučiní včas, v době, kdy mělo dojít k převzetí zboží.
8.3. Škoda na zboží, jež vznikla po přechodu jejího nebezpečí na objednatele, nemá
vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu.
8.4. Jestliže je poskytovatel povinen předat zboží dopravci, přechází vlastnické právo
ke zboží na objednatele jeho předáním dopravci. Jestliže bylo smluveno převzetí zboží ve
skladu poskytovatele, přechází vlastnické právo ke zboží na objednatele v okamžiku, kdy
převezme zboží od poskytovatele.
8.5. Smluvní strany tímto vylučují použití ustanovení § 2119 odst. 1 občanského
zákoníku.
9. PŘEDMĚT SMLOUVY O VYTVOŘENÍ GRAFICKÝCH DĚL
9.1. Smlouvou o dílo se poskytovatel zavazuje na svůj náklad a na své nebezpečí
vytvořit pro objednatele grafické dílo specifikované ve smlouvě o vytvoření grafických děl
(dále jen „grafické dílo“), přičemž objednatel se smlouvou o vytvoření grafických děl
zavazuje zaplatit poskytovateli za vytvoření grafického díla odměnu ve výši stanovené ve
smlouvě o vytvoření grafických děl.
9.2. Poskytovatel smlouvou o vytvoření grafických děl poskytuje objednateli
nevýhradní oprávnění k výkonu práva užít grafické dílo (licenci), a to způsoby a v rozsahu
stanoveném v obchodních podmínkách. Licenční odměna za poskytnutí licence ke
grafickému dílu je zahrnuta v odměně poskytovatele za vytvoření grafického díla.
10. VYTVÁŘENÍ A PŘEDÁNÍ GRAFICKÉHO DÍLA
10.1. Objednatel souhlasí s tím, že poskytovatel může započít s plněním smlouvy o
vytvoření grafických děl neprodleně po jejím uzavření. Objednatel, který je spotřebitelem,
bere na vědomí, že pokud dojde ke splnění smlouvy o vytvoření grafických děl
poskytovatelem před uplynutím lhůty pro odstoupení od této smlouvy, ztrácí tímto objednatel
právo od smlouvy o vytvoření grafických děl odstoupit.
10.2. Pro stanovení práv a povinností smluvních stran ohledně vytváření grafického
díla dle smlouvy o vytvoření grafických děl se dále použijí obdobně ustanovení čl. 4
obchodních podmínek. Pro stanovení práv a povinností smluvních stran ohledně podkladů
pro vytvoření grafického díla dle smlouvy o vytvoření grafických děl se použijí obdobně
ustanovení čl. 5 obchodních podmínek.
10.3. Poskytovatel předá grafické dílo objednateli jeho zpřístupněním v uživatelském
rozhraní nebo zasláním elektronickou poštou na adresu objednatele. V případě, že pro
nedostatek součinnosti objednatele nebo z jiných důvodů není možné grafické dílo předat
způsobem podle předchozí věty, předá poskytovatel objednateli grafické dílo na standardním
nosiči dat.
10.4. O předání grafického díla sepíší smluvní strany na výzvu poskytovatele
předávací protokol, a to ve lhůtě stanovené v této výzvě poskytovatele. Objednatel se
zavazuje poskytnout poskytovateli nezbytnou součinnost při sepsání předávacího protokolu.
V případě, že je objednatel v prodlení s poskytnutím součinnost při sepsání předávacího
protokolu, sepíše poskytovatel o předání grafického díla zápis, který následně poskytne
objednateli.
11. LICENCE KE GRAFICKÉMU DÍLU
11.1. Poskytovatel poskytuje objednateli licenci ke grafickému dílu jako nevýhradní.
11.2. Licence ke grafickému dílu je poskytována pro území České republiky.
11.3. Objednateli je umožněno užít grafické dílo všemi způsoby užití.
11.4. Objednatel je oprávněn grafické dílo užít výhradně pro svou vlastní potřebu.
11.5. Není-li výslovně smluveno jinak, objednatel nabývá licenci ke grafickému dílu
okamžikem uhrazení celé odměny za vytvoření grafického díla. Licence je poskytnuta na
dobu sedmdesáti (70) let od předání grafického díla objednateli. V případě zániku licence je
objednatel povinen ukončit užití grafického díla.
11.6. Objednatel je oprávněn grafické dílo užít pouze k účelu vyplývajícímu ze
smlouvy o vytvoření grafických děl (obchodních podmínek) a v souladu s účelem grafického
díla.
11.7. Objednatel není povinen licenci ke grafickému dílu využít.
11.8. Objednatel nemůže oprávnění tvořící součást licence ke grafickému dílu, ať
zcela nebo zčásti, poskytnout třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu
poskytovatele (poskytovat podlicence). Objednatel nemůže práva a povinnosti z této licence
postoupit třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele.
11.9. Není-li výslovně smluveno jinak, objednatel není oprávněn provádět změny
grafického díla či spojovat grafické dílo s jinými díly či zařadit do souboru děl.
12. PLATEBNÍ PODMÍNKY
12.1. Objednatel je povinen hradit poskytovateli kupní cenu a cenu za dílo (dále
společně jen jako „odměna poskytovatele“) a zálohy na odměnu poskytovatele v termínech a
ve výši stanovené ve Smlouvě. Není-li ve Smlouvě smluven termín splatnosti zálohy na
odměnu poskytovatele, platí termín splatnosti uvedený na zálohové faktuře poskytovatele či
v rámci jiné výzvy k platbě zálohy na odměnu poskytovatele.
12.2. Odměna poskytovatele je splatná ke dni uvedenému ve Smlouvě nebo, není-li
splatnost uvedena ve Smlouvě, je odměna poskytovatele splatná ve lhůtě uvedené na
faktuře vystavené poskytovatelem či v rámci jiné výzvy k platbě, jinak nejpozději do čtrnácti
(14) dní od uzavření Smlouvy, a to:
12.2.1. bezhotovostně převodem na účet poskytovatele 6550945399/0800,
vedený u společnosti Česká spořitelna a.s. (dále jen „účet poskytovatele“) na základě
zálohové faktury vystavené poskytovatelem nebo jiné výzvy učiněné poskytovatelem,
12.2.2. hotově při převzetí zboží, avšak pouze v případě, že byl tento způsob
platby akceptován objednatelem,
12.2.3. v hotovosti na dobírku v místě určeném ve Smlouvě, avšak pouze v
případě, že byl tento způsob platby akceptován poskytovatelem.
12.3. V případě, že odměna poskytovatele je ve Smlouvě smluvena hodinovou
sazbou, vzniká poskytovateli nárok na odměnu za každých započatých třicet (30) minut
činnosti poskytovatele podle Smlouvy.
12.4. Poskytovatel může vždy požadovat zajištění uhrazení odměny poskytovatele.
12.5. Poskytovatel může poskytnout objednateli množstevní slevy z odměny
poskytovatele, a to za podmínek stanovených na webové stránce nebo za individuálně
sjednaných podmínek. Není-li smluveno jinak, nelze případné slevy z odměny poskytovatele
poskytnuté poskytovatelem vzájemně kombinovat. Poskytovatel není plátcem DPH.
12.6. Pro právo objednatele na jeho odměnu podle Smlouvy sjednávají smluvní
strany promlčecí dobu osm (8) let.
12.7. V případě bezhotovostní platby je objednatel povinen uhrazovat odměnu
poskytovatele společně s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek objednatele hradit
odměnu poskytovatele je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet
poskytovatele.
12.8. Objednatel bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 4 odst. 1 zákona č.
254/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů, je povinen platbu, jejíž výše překračuje částku
15.000 EUR, provést bezhotovostně. Platba v české nebo jakékoliv cizí měně se přepočte
na měnu EURo směnným kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou a
platným ke dni provedení platby. Do limitu dle tohoto článku se započítávají všechny platby v
české i cizí měně, provedené v průběhu jednoho kalendářního dne.
12.9. Je-li to v obchodním styku obvyklé, vystaví poskytovatel ohledně plateb
prováděných na základě Smlouvy objednateli daňový doklad – fakturu. Daňový doklad –
fakturu vystaví poskytovatel objednateli (nejčastěji po uhrazení odměny) a zašle jej v
elektronické podobě na elektronickou adresu objednatele. Na žádost objednatele zašle
poskytovatel objednateli daňový doklad – fakturu v tištěné podobě. V případě, že objednateli
vznikne nárok na slevu, vystaví objednatel fakturu – daňový doklad (neobsahující DPH), a to
s nejméně třiceti (30) denní lhůtou splatnosti od doručení tohoto dokladu poskytovateli.
12.10. Poskytovateli vzniká nárok na odměnu dle Smlouvy i v případě, že došlo ke
znemožnění vytváření díla a/nebo znemožnění pokračování v činnosti poskytovatele
uvedené ve Smlouvě, a to zejména pokud došlo ke znemožnění vytváření díla v důsledku
jednání objednatele.
12.11. V případě prodlení objednatele s placením jakékoliv platby podle Smlouvy (či
zálohy na tuto odměnu poskytovatele) vzniká poskytovateli nárok na úrok z prodlení ve výši
0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
12.12. Pohledávky za poskytovatelem je vůči odměně poskytovatele možné
jednostranně započíst pouze v případě, že se jedná o splatnou pohledávku poskytovatelem
písemně uznanou co do důvodu a výše anebo o pohledávku objednatele pravomocně
přiznanou v soudním či rozhodčím řízení.
13. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
13.1. Po dobu prodlení objednatele s placením i části jakékoliv odměny nebo zálohy
na tuto odměnu poskytovatele není poskytovatel povinen poskytovat objednateli žádné
služby či zboží podle Smlouvy.
13.2. Poskytovatel je oprávněn i k částečnému plnění Smlouvy.
13.3. Poskytovatel není ve vztahu k objednateli vázán žádnými kodexy chování ve
smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
13.4. V případě, že dojde mezi Poskytovatelem a Objednatelem ke vzniku
spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb dle § 14
zákona o ochraně spotřebitele, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může
spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce Ústřední
inspektorát
Oddělení ADR Štěpánská 15, 120 00 Praha 2 email: adr@coi.cz, web: http://adr.coi.cz
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou
komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
13.5. Poskytovatel je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor
nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká
obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
13.6. Poskytovatel je oprávněn používat obchodní firmu, název či jméno objednatele
pro marketingové účely jako tzv. reference, a to ve všech druzích propagačních materiálů
(bez ohledu na formu těchto propagačních materiálů či formu, kterou jsou sdělovány).
13.7. Lhůty stanovené ve Smlouvě pro poskytovatele začínají vždy běžet až dnem
uhrazení dílčí odměny či zálohy dle Smlouvy na účet poskytovatele.
13.8. Smluvní strany jsou povinny informovat druhou smluvní stranu o veškerých
skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění Smlouvy.
13.9. Poskytovatel odpovídá pouze za takové porušení právních povinností, které
zavinil.
13.10. Za okolnosti vylučující odpovědnost se považuje také překážka, jež nastala
nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně
předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo
překonala, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala (vyšší moc).
13.11. Objednatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu §
1765 odst. 2 občanského zákoníku.
13.12. V případě vzniku újmy na straně objednatele v souvislosti s odpovědností
poskytovatele za vady plnění podle Smlouvy, nejedná-li se o újmu způsobenou
poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti, si smluvní strany dohodly s ohledem na
podmínky Smlouvy omezení náhrady této případné újmy vzniklé objednateli tak, že celková
náhrada újmy včetně ušlého zisku je omezena výší jedné třetiny odměny poskytovatele
skutečně uhrazené objednatelem na základě Smlouvy. Smluvní strany konstatují s ohledem
na všechny okolnosti související s uzavřením Smlouvy, že úhrnná předvídatelná újma včetně
ušlého zisku, jež by mohla objednateli v důsledku vad plnění podle Smlouvy vzniknout,
může činit maximálně částku odpovídající jedné třetině odměny poskytovatele skutečně
uhrazené objednatelem na základě Smlouvy.
14. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
14.1. Ochrana osobních údajů objednatele, který je fyzickou osobou, je poskytována
zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
14.2. Objednatel souhlasí se zpracováním těchto osobních údajů: jméno, příjmení,
adresa, adresa elektronické pošty, telefonní číslo, číslo IP adresy (dále společně vše jen
jako „osobní údaje“).
14.3. Objednatel souhlasí se zpracováním osobních údajů poskytovatelem, a to pro
účely realizace práv a povinností ze Smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních
sdělení objednateli. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje
budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné
podobě neautomatizovaným způsobem. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém
rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření
Smlouvy.
14.4. Objednatel bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a
pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu oznámit poskytovateli jakoukoli změnu v
osobních údajích.
14.5. Zpracováním osobních údajů objednatele může poskytovatel pověřit třetí
osobu, jakožto zpracovatele. Osobní údaje objednatele nebudou poskytovatelem bez
předchozího souhlasu objednatele předávány třetím osobám, a to s výjimkou dopravců a
subjektů zabývajících se správou a vymáhání pohledávek poskytovatele.
14.6. Objednatel potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen
o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
14.7. V případě, že by se objednatel domníval, že poskytovatel nebo zpracovatel (čl.
14.5 obchodních podmínek) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s
ochranou soukromého a osobního života objednatele nebo v rozporu se zákonem, zejména
jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
14.7.1. požádat poskytovatele nebo zpracovatele o vysvětlení,
14.7.2. požadovat, aby poskytovatel nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý
stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci
osobních údajů. Je-li žádost objednatele podle předchozí věty shledána oprávněnou,
poskytovatel nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav. Nevyhoví-li
poskytovatel nebo zpracovatel žádosti, má objednatel právo obrátit se přímo na Úřad
pro ochranu osobních údajů. Tímto ustanovením není dotčeno oprávnění objednatele
obrátit se se svým podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů přímo.
14.8. Požádá-li objednatel o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu
poskytovatel povinen tuto informaci předat. Poskytovatel má právo za poskytnutí informace
podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na
poskytnutí informace.
15. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
15.1. Objednatel souhlasí se zasíláním informací a obchodních sdělení ze strany
poskytovatele souvisejících se službami nebo podnikem poskytovatele na adresu
objednatele a se zasíláním obchodních sdělení třetích osob na adresu objednatele.
15.2. Objednatel souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Cookies jsou
malé soubory sloužící poskytovateli a třetím osobám k rozpoznání počítače objednatele při
jeho komunikaci se službou a k následnému využití některých funkcí služby. V případě, že je
možné závazky poskytovatele ze Smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies
na počítač objednatele, může uživatel souhlas podle první věty tohoto odstavce kdykoliv
odvolat.
16. ÚČINNOST SMLOUVY
16.1. Smlouva nabývá účinnosti jejím uzavřením.
16.2. Ukončením účinnosti Smlouvy není dotčena účinnost těch ustanovení Smlouvy
(obchodních podmínek), ze kterých vyplývá, že mají přetrvat účinnost Smlouvy.
17. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
17.1. Objednatel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku
nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání
objednatele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze či které bylo po
dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
17.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 17.1 obchodních podmínek či o jiný případ,
kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má objednatel, který je spotřebitelem, v souladu s
ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to
do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je
několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední
dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být poskytovateli odesláno ve lhůtě
uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může objednatel, který je
spotřebitelem, využít vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, který tvoří přílohu
obchodních podmínek.
17.3. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 18.2 obchodních podmínek se kupní
smlouva od počátku ruší. Zboží musí být poskytovateli vráceno do čtrnácti (14) dnů od
odstoupení od kupní smlouvy objednatelem, pokud objednatel poskytovateli v této lhůtě
neprokáže, že zboží poskytovateli odeslal. V případě, že objednatel poruší povinnost dle
předchozí věty, vzniká poskytovateli nárok na smluvní pokutu ve výši 25 % (slovy: dvacet pět
procent) z ceny zboží, s jehož vrácením je objednatel v prodlení, a to za každý den prodlení,
maximálně však do výše kupní ceny tohoto zboží. Odstoupí-li objednatel od kupní smlouvy,
nese objednatel náklady spojené s navrácením zboží poskytovateli, a to i v tom případě, kdy
zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Výše nákladů
spojených s navrácením zboží poskytovateli, v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro
svou povahu obvyklou poštovní cestou, se bude odvíjet od individuální dohody o vyrovnání
na kterou je objednatel povinen přistoupit. Tímto ustanovením není dotčen nárok na náhradu
případné škody vzniklé porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i v
případě, kdy škoda přesahuje smluvní pokutu. Zboží musí být poskytovateli vráceno
nepoškozené a neopotřebené a, je-li to možné, v původním obalu.
17.4. Ve lhůtě deseti (10) dnů od vrácení zboží poskytovateli dle čl. 17.3 obchodních
podmínek je poskytovatel oprávněn provést přezkoumání vráceného zboží, zejména za
účelem zjištění, zdali vrácené zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.
17.5. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 17.2 obchodních podmínek vrátí
poskytovatel kupní cenu objednateli nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní
smlouvy objednatelem, a to stejným způsobem, jakým je poskytovatel od objednatele přijal.
Odstoupí-li objednatel od kupní smlouvy, poskytovatel není povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky objednateli dříve, než mu objednatel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží
poskytovateli odeslal.
17.6. Objednatel bere na vědomí, že pokud zboží vrácené objednatelem bude
poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno nebo dojde k jinému snížení hodnoty
zboží, za které objednatel odpovídá, vzniká poskytovateli vůči objednateli nárok na náhradu
újmy jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé újmy je poskytovatel oprávněn jednostranně
započíst proti nároku objednatele na vrácení kupní ceny.Stejně tak nárok na smluvní pokutu
dle čl. 17.3 obchodních podmínek je poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti
nároku objednatele na vrácení kupní ceny.
17.7. Poskytovatel je oprávněn od kupní smlouvy kdykoliv, a to bez uvedení důvodu,
odstoupit, zejména v případech, kdy zboží není k dispozici či v případech, kdy zboží nelze
dodat ve smluvené lhůtě. V případě odstoupení od kupní smlouvy podle předchozí věty vrátí
poskytovatel kupní cenu nebo uhrazenou zálohu objednateli nejpozději do čtrnácti (14) dnů
od tohoto odstoupení, a to bezhotovostně na účet určený objednatelem.
18. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O DÍLO A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O VYTVOŘENÍ
GRAFICKÝCH DĚL
18.1. Objednatel, který je spotřebitelem, je v souladu s ustanovením § 1837 písm. a)
občanského zákoníku oprávněn od smlouvy o dílo a od smlouvy o vytvoření grafických děl
odstoupit, a to ve lhůtě čtrnácti (14) dnů od jejich uzavření, pokud nedošlo k jejich
předchozímu splnění poskytovatelem. Pro odstoupení od smlouvy o dílo a od smlouvy o
vytvoření grafických děl může objednatel využít vzorový formulář poskytovaný
poskytovatelem, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek.
18.2. Odstoupí-li objednatel, který je spotřebitelem, od smlouvy o dílo či od smlouvy
o vytvoření grafických děl, uhradí poskytovateli poměrnou část sjednané ceny (odměny) za
plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od takové smlouvy.
18.3. Poskytovatel je oprávněn od smlouvy o dílo a od smlouvy o vytvoření
grafických děl kdykoliv bez uvedení důvodu odstoupit, a to až do doby splnění závazku obou
stran z těchto smluv. V případě odstoupení podle předchozí věty vrátí poskytovatel cenu
nebo uhrazenou zálohu objednateli nejpozději do čtrnácti (14) dnů od tohoto odstoupení, a
to bezhotovostně na účet určený objednatelem.
19. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
19.1. Práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy
(zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117, § 2161 až 2174 a § 2615 až 2619
občanského zákoníku).
19.2. Objednatel je povinen prohlédnout zboží či jiné plnění poskytovatele dle
Smlouvy s náležitou péčí co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží a opětovně
před jejich použitím.
19.3. V případech, kdy objednatel není spotřebitelem, platí následující:
19.3.1. Práva objednatele vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady,
včetně záruční odpovědnosti poskytovatele (je-li záruka poskytnuta), uplatňuje
objednatel písemně, a to na adrese provozovny poskytovatele či na adrese
elektronické pošty poskytovatele potisk4you@gmail.com (dále jen „reklamace“).
19.3.2. V případě, že zboží bylo dodáno v jiném množství, jakosti či
provedení, než určuje kupní smlouva, je reklamaci nutné uplatnit u poskytovatele bez
prodlení, nejpozději do tří (3) dnů od obdržení nebo vyzvednutí zboží. Nedojde-li v
této lhůtě k reklamaci, považuje se zboží za řádně dodané. Zároveň s písemnou
reklamací je objednatel v takovém případě povinen předložit reklamované zboží a
příslušné dodací listy zboží.
19.3.3. V případě, že je doprava zboží k objednateli zajišťována
prostřednictvím společnosti PPL CZ s.r.o., IČ: 25194798, se sídlem Praha 10,
Malešice, U Vozovny 658/8, PSČ 10800 (dále jen „PPL CZ s.r.o.“) a zboží je
společností PPL CZ s.r.o. dodáno poškozené, je objednatel povinen neprodleně
kontaktovat dispečink společnosti PPL CZ s.r.o. a vyhotovit zápis o škodě. S
poškozeným zbožím dopravovaným společností PPL CZ s.r.o. nesmí objednatel ani
třetí osoby nijak manipulovat, a to až do okamžiku příchodu „likvidátora“ společnosti
PPL CZ s.r.o. V případě, že objednatel poruší některou z povinností stanovených v
předchozích větách tohoto odstavce (čl. 19.3.3), považuje se zboží poskytovatelem
za řádně dodané.
19.3.4. Poskytovatel vyřeší reklamaci v souladu s obecně závaznými
právními předpisy. Má-li plnění poskytovatele podle Smlouvy vady, budou nároky
objednatele z odpovědnosti za vady uspokojeny dále uvedeným způsobem, a to v
následujícím pořadí: dodáním chybějícího zboží, přiměřenou slevou z odměny
poskytovatele, odstraněním ostatních vad, dodáním náhradního zboží za zboží
vadné.
19.3.5. Reklamace zboží objednatelem nemá vliv na jeho povinnost zaplatit
kupní cenu či plnit jiné závazky vůči poskytovateli.
19.3.6. Objednatel má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v
přímé souvislosti s uplatněním reklamace, jen v případě, že reklamace byla
oprávněná.
19.4. V případech, kdy objednatel je spotřebitelem, platí následující:
19.4.1. Poskytovatel odpovídá objednateli, že zboží při převzetí nemá vady.
Zejména poskytovatel odpovídá objednateli, že v době, kdy objednatel zboží převzal
19.4.1.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, má takové vlastnosti, které poskytovatel nebo výrobce popsal nebo
které objednatel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy
jimi prováděné,
19.4.1.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití poskytovatel
uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
19.4.1.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému
vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle
smluveného vzorku nebo předlohy,
19.4.1.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
19.4.1.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
19.4.2. Ustanovení uvedená v čl. 19.4.1 obchodních podmínek se nepoužijí u
zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu
odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí
objednatelem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
19.4.3. Projeví-li se vada v průběhu tří měsíců od převzetí, má se za to, že
zboží bylo vadné již při převzetí. Objednatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která
se vyskytne u spotřebního zboží v době dvanácti měsíců od převzetí.
19.4.4. Práva z vadného plnění uplatňuje objednatel u poskytovatele, a to na
adrese elektronické pošty poskytovatele potisk4you@gmail.com. Za okamžik
uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy poskytovatel obdržel od objednatele
reklamované zboží.
19.5. V případech, kdy je Smlouva uzavírána písemně, vzdává se objednatel v
souladu s ustanovením § 1916 odst. 2 občanského zákoníku svých práv z vadného plnění
poskytovatele ze Smlouvy.
19.6. Smluvní strany smluvily, že není-li obecně závaznými právními předpisy
stanoveno jinak, poskytovatel odpovídá pouze za zaviněné porušení jeho povinností.
20. UŽÍVÁNÍ WEBOVÉ STRÁNKY
20.1. Objednatel či jiná osoba využívající webovou stránku bere na vědomí, že bez
předchozího písemného souhlasu poskytovatele není oprávněn k užití textů, grafických děl
či jiných předmětů chráněných autorským právem nacházejících se na webové stránce.
20.2. Objednatel či jiná osoba využívající webovou stránku bere na vědomí, že
webová stránka nemusí být dostupná nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu
hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. třetích osob.
20.3. Objednatel není oprávněn při využívání webové stránky (serveru)
poskytovatele používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které mají
nebo by mohly mít negativní vliv na provoz webové stránky či serveru. Webovou stránku je
možné využívat jen v souladu s určením služby, v rozsahu, který je smluvený a který není na
úkor práv ostatních uživatelů.
21. DORUČOVÁNÍ – PRÁVNÍ ÚKONY
21.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškeré právní úkony související se Smlouvou musí
být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo
doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele) podle
kontaktních údajů, které si strany vzájemně sdělí při uzavření této smlouvy. Ohlásí-li smluvní
strana změnu svých kontaktních údajů druhé smluvní straně, bude doručováno dle takto
nově ohlášených kontaktních údajů.
21.2. Zpráva je doručena:
21.2.1. v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na
server příchozí pošty, v případě, že objednatel nebude na zprávu poskytovatele
reagovat pět (5) po sobě jdoucích dnů, bude kontaktován telefonicky, pokud nebude
objednatel reagovat na dva (2) pokusy o telefonické kontaktování, zpráva je
považována za doručenou
21.2.2. v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb převzetím zásilky adresátem
21.2.3. v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě
osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít,
21.2.4. v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních
služeb též uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi
k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních
služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
22. ROZHODČÍ DOLOŽKA
22.1. Poskytovatel a objednatel se dohodli, že všechny majetkové spory, které
vzniknou ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně otázek její platnosti, jejího výkladu,
sporů z jejího zajištění, výkonu či ukončení práv z tohoto právního vztahu vznikajících nebo
s ním souvisejících, budou rozhodovány s vyloučením pravomoci obecných soudů s
konečnou platností u Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární
komoře České republiky podle jeho řádu třemi rozhodci. V rozhodčím řízení se doručují
veškeré písemnosti včetně rozhodčího nálezu na poštovní nebo elektronickou adresu, která
je uvedena v této Smlouvě, případně která byla rozhodci sdělena. Doručovat lze vždy i na
jiné známé adresy, kde se účastník zdržuje nebo kde si poštu vyzvedává, a vždy také na
adresu uvedenou v informačním systému evidence obyvatel. Pokud si adresát zásilku
odesílanou rozhodcem uvedenými způsoby nepřevezme, považuje se tato za doručenou
dnem jejího vrácení zpět rozhodci. Doručování prostřednictvím opatrovníka, úřední desky
soudu nebo jiného veřejně přístupného místa se nepoužije. Rozhodčí řízení bude neveřejné.
K projednání věci samé není třeba nařizovat jednání, jestliže dle rozhodce lze ve věci
rozhodnout jen na základě účastníky předložených listinných důkazů. Odměna za rozhodčí
řízení je splatná podáním žaloby a činí 3 % z hodnoty předmětu sporu, nejméně však
5.000,- Kč (zvýšená o DPH).
23. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
23.1. Pokud právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční)
prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, a to s vyloučením použití
Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží.
23.2. Smlouva, jakož i práva a povinnosti vzniklé na základě Smlouvy nebo v
souvislosti s ní, se řídí občanským zákoníkem s tím, že pro účely Smlouvy smluvní strany:
23.2.1. vylučují použití zachovávaných obchodních zvyklostí ve smyslu
ustanovení § 558 odst. 2 občanského zákoníku v případě, kdy je objednatel
podnikatelem;
23.2.2. vylučují ustanovení § 1748 občanského zákoníku;
23.2.3. vylučují použití ustanovení § 1799 a 1800 občanského zákoníku v
případě, kdy je objednatel podnikatelem.
23.3. Není-li výslovně smluveno jinak, na smluvní vztahy mezi poskytovatelem a
objednatelem se nevztahují obchodní (dodací) podmínky objednatele.
23.4. Poskytovatel je k činnosti podle Smlouvy oprávněn na základě živnostenského
oprávnění a činnost poskytovatele nepodléhá jinému povolování.
23.5. Smlouva je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a není veřejně
přístupná.
23.6. Je-li některé ustanovení Smlouvy nebo obchodních podmínek neplatné nebo
neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení,
jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností
jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky Smlouvy
či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
23.7. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní
smlouvy a pro odstoupení od smlouvy o dílo a pro odstoupení od smlouvy o vytvoření
grafických děl.
23.8. Kontaktní údaje poskytovatele: sídlo – fakturační adresa:
Sídlo firmy a kontaktní údaje
Bc. Radim Žák – Potisk4you
Hlavní 1249
Otrokovice 76502
IČO: 14309947
E- mail: potisk4you@gmail.com
Tel: + 420 773 133 110, + 420 739 270 599
Provozovna
Plachty 2, Nový Lískovec
Brno 63400
Bankovní identita a číslo účtu
ČS – 6550945399/0800
IBAN: 0800 0000 0065 5094 5399
BIC: GIBA CZ PX
V Brně 27.3.2023
Bc. Radim Žák – Potisk4you